היסטוריה: בתי החולים זיו וברזילי יוכרו כמרכזי על

צבי טסלר No Comments on היסטוריה: בתי החולים זיו וברזילי יוכרו כמרכזי על
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר עבודת מטה ובחינה שנערכה במשרד הבריאות, הכריע שר הבריאות אוריאל בוסו כי המרכזים הרפואיים זיו בצפת וברזילי באשקלון יהפכו למרכזי על לטיפול בטראומה. ההחלטה התקבלה בימים האחרונים, בין היתר, בעקבות מלחמת חרבות ברזל וההבנה כי יש דחיפות בהרחבת המענה הרפואי מציל החיים עבור תושבי הצפון והדרום ועבור חיילי צה"ל, הלוחמים והשומרים על הגבולות.

ההחלטה צפויה לחזק את המרכזים הרפואיים "זיו" ו"ברזילי", להעניק להם כלים למענה מיטבי בשעת חירום ולהרחיב משמעותית את מגוון השירותים הרפואיים שהם מעניקים למאות אלפי תושבים בימי שגרה. זאת, באמצעות הגדלת מכסת כוח האדם הרפואי, שילוב של רופאים מומחים והוספת יחידות נוירוכירורגיה וניתוחי לב חזה.

מדובר בתהליכי עבודה עד להשלמה מלאה לכשירות מלאה לביצוע פעולות אלה, שיתקיימו בסיוע מרכזי העל האחרים, שיסייעו לבתי החולים בעניין.

בכך, יצטרפו "זיו" ו"ברזילי" לשבעה מרכזי על הקיימים במדינת ישראל: הדסה עין כרם בירושלים, איכילוב בתל אביב, בילינסון בפתח תקווה, סורוקה בבאר שבע, שערי צדק בירושלים, רמב"ם בחיפה ושיבא בתל השומר.

שר הבריאות אוריאל בוסו: "מדינת ישראל עוברת ימים לא פשוטים ומערכת הבריאות מוכיחה שהיא אי של יציבות בים סוער. המלחמה בדרום והמתיחות הביטחונית בצפון הדגישו את חובתנו המוסרית לפעול למען צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז ולספק שירות רפואי שוויוני ככל הניתן לכלל תושבי המדינה. ההחלטה להפוך את בתי החולים המצוינים זיו בצפת וברזילי באשקלון למרכזי על היא צעד שיוביל להצלת חיים, להגדלת ההיצע הרפואי ולהפחתת עומסים בבתי החולים. עם כניסתו למשרד הבריאות הציב הרב אריה דרעי את חיזוק מערכת הבריאות בפריפריה בראש סדר העדיפויות וההחלטה שקיבלנו היא המשך ישיר של מדיניות זו. אני מברך את המנהלים המצוינים, הפרופ' סלמאן זרקא מ'זיו' ופרופ' חזי לוי מ'ברזילי' על הניהול המקצועי והמסור ובטוחני שהם ימשיכו להצעיד את בתי החולים שלהם קדימה".

מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ' סלמן זרקא: "ההחלטה על הפיכת המרכז הרפואי זיו למרכז על, היא החלטה אמיצה ונכונה מצד שר הבריאות אשר מייצגת תפיסה מותאמת למציאות החדשה אחרי 7/10. קיבלנו בזיו אתגר גדול והתחלנו לעסוק ביישומו בתמיכת המנכ"ל והנהלת המשרד, ואני מאמין שגם מרכזי העל יסייעו בהפיכת זיו למרכז על הן לשגרה למען תושבי הצפון והן במלחמה הצודקת שנכפתה עלינו. אני בטוח שהתודה וההערכה לשר הבריאות אוריאל בוסו ולצמרת המשרד היא גם בשם כל תושבי הצפון וכל האנשים אשר יזדקקו לשירותים החדשים והקיימים. הצוות של זיו וכל הפריפריה הצפונית, המאותגרים מאוד בימים אלה, קיבלו חיזוק משמעותי בהחלטה היסטורית זו".

מנהל המרכז הרפואי ברזילי באשקלון, פרופ' חזי לוי: "אני שמח ומודה לשר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב על הכוונה להפוך את בית החולים ברזילי למרכז שלישוני. בית החולים ברזילי הינו בית החולים הגדול במערב הנגב, והקרוב ביותר לרצועת עזה. בשגרה בית החולים מטפל בנפגעי טראומה רבים, ובעתות חירום, ובייחוד במלחמה הנוכחית, מופנים לבית החולים פצועים רבים, אזרחים וחיילים, עם פציעות מורכבות הנדרשות לטיפול דחוף רב- מקצועי. תוספת מספר יחידות מקצועיות תיתן את היכולת לטפל עד תום בכלל הפציעות המורכבות בלא להפנות חולים לבתי חולים אחרים, תוך סיכונם, ועל כך התודה והברכה".



0 תגובות