הקבינט הכלכלי ממליץ שלא לאשר הכנסת פועלים מיו"ש

איתי גדסי No Comments on הקבינט הכלכלי ממליץ שלא לאשר הכנסת פועלים מיו"ש
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקבינט החברתי כלכלי המליץ לקבינט המדיני ביטחוני פה אחד שלא להכניס פועלים ערבים תושבי יו״ש לעבודה בישראל.

לאחר דיון ממושך בו הוצגו עמדות גורמי מקצוע לחברי הקבינט החברתי כלכלי, הצביעו השרים פה אחד על המלצה שלא להכניס פועלים ערבים תושבי יו״ש. השר דיכטר בחר שלא להצביע.

בנוסף, החליטו השרים לקרוא לראש הממשלה לקיים בהקדם דיון על השוואת הסמכויות והקריטריונים לכניסת פועלים ערבים ליישובים הישראליים ביו״ש.

יו״ר הקבינט החברתי כלכלי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אני מודה לחבריי בקבינט על הצבעתם כנגד ההכנסה של הפועלים הערבים תושבי יו״ש לעבודה בתחומי הקו הירוק. חלק משמעותי מההפנמה של קריסת הקונספציה היא שאסור להמשיך את מה שהיה. כסף והיתרי בניה לא קונים שקט. מי שירצח אותנו כשאין לו כסף ירצח אותנו כשיש לו כסף.

"ביטחון אזרחי ישראל קודם לכל ואנו ממליצים לקבינט המדיני בטחוני שלא לאשר את הכנסת הפועלים. ניתן וצריך לקדם חלופות שיתנו מענה אחר למשק. אני סבור שהמצב צריך להיות דומה גם בעבודה בתוך יו״ש והקבינט הכלכלי קיבל החלטה לקרוא לקיום דיון בהקדם בהשוואת הקריטריונים של כניסת פועלים ערבים מיו״ש גם ליישובים ביו״ש. אסור להפלות בין דם לדם וביטחון כל אזרחי ישראל חייב להיות מעל לכל שיקול אחר״.

גם השר גדעון סער, הביע התנגדות נחרצת להכנסת פועלים מיו"ש: ״במאי 2022 התנגדתי להכנסת הפועלים מעזה. הקונספציה הייתה, הכנסת הפועלים תשפר את מצב הכלכלה בעזה ותביא ליותר ביטחון. הקונספציה הזאת קרסה ב-7 באוקטובר.

"האוכלוסיה ביו״ש בכלל, ובימים אלה של מלחמה בפרט היא אוכלוסיית אויב", הדגיש סער. "בזמן מלחמה אסור לעשות להכניס אותם. הם בשיא השנאה ותחת הסתה פרועה שהם צורכים ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת בערבית. עכשיו שמעתי עמדה דומה ממאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי לשעבר ולפיה בזמן מלחמה – אסור לעשות זאת.

עוד ציין סער: "ראינו בסקרי דעת קהל שיש באוכלוסיה ביו״ש יותר תמיכה במעשי החמאס ב-7 באוקטובר מאשר שיש בקרב תושבי עזה. זאת הזדמנות לנוע למקום אחר: להביא עובדים זרים ממדינות ידידותיות עם פחות קשיים בירוקרטיים".

שר הכלכלה ניר ברקת אמר בדיון: "נגמרו הימים שישראל תהיה תלויה בידיים העובדות של הפועל הפלסטיני".



0 תגובות