מהירים ומאירים: מנחם טוקר עם מנכ"ל "איחוד הצלה"

אתר קול חי No Comments on מהירים ומאירים: מנחם טוקר עם מנכ"ל "איחוד הצלה"
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימי החנוכה – אתם מוזמנים להאזין לפרוייקט 'מאירים' של קול חי. מיזם ייחודי, בו פוגשים שדרני קול חי את האנשים שעוסקים כל ימות השנה בפעילות מיוחדת של חסד, עזרה, ייעוץ, חינוך מיוחד, הפצת תורה וקירוב ומשנים את פני העולם היהודי.

ובפרק הזה של מאירים, ליל חמישי, נר שביעי של חנוכה, התארח מנחם טוקר בבית איחוד הצלה בירושלים, עם אלי פולק, מנכ"ל הארגון שמעניק עזרה ראשונה מיידית ועוד מתאושש מאירועי הטבח ביום שמחת תורה: "מצאנו את עצמינו, החובשים שלנו מצאו את עצמם באמבולנסים וברכבים, לבד בתוך איזור מלחמה. אפילו הכוח הרפואי של הצבא היו עסוקים בלחימה. הוצאנו מאות פצועים שאם לא היינו מוציאים אותם הם היו מתים. למחרת הוצאנו מאות גופות במשאיות שלנו".

"הייתי במוקד, ואחד מנהגי האמבולנסים התקשר ואמר 'יורים עליי' – התשובה לכך לכאורה פשוטה, תציל את עצמך. הוא אמר לנו אני לא יכול, יש עשרות פצועים שהבטחתי שאבוא להציל אותם. מה אפשר לומר לנהג כזה? איך נוכל לשפוט את האיש שבשטח שהעמיס שבעה פצועים באמבולנס והבטיח לשאר שיחזור? אז אתה אומר לו 'שמור על עצמך ותעשה מה שאתה חושב שנכון לעשות'. חששנו שמישהו יהרג בגלל המסירות להצלת חיים" סיפר פולק.

בתוכנית בהגשת מנחם טוקר סיפר פולק שכבר 18 שנה, מאז הקמת הארגון לא חווה כזה אירוע מכונן: "חשבנו שראינו כבר הכל. אני בוגר כל הפיגועים בירושלים, כל האירועים הגדולים; ורסאי, אסון מירון ואירועים בחו"ל. מה שראינו במלחמה הזאת, מעבר לארגון ולציוד – זה ההון האנושי שלנו. אני אומר את זה כל הזמן למתנדבים"

האזינו לתוכנית המלאה>>>

 



0 תגובות