ברקע המלחמה: אושר ביטול העלאת שכר נבחרי הציבור

אתר קול חי No Comments on ברקע המלחמה: אושר ביטול העלאת שכר נבחרי הציבור

על רקע המלחמה: ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה פה אחד את ביטול העלאת שכר נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים ושופטים. החיסכון לקופת המדינה בגין ביטול ההעלאה של נושאי משרה אלה ושל חברי הכנסת שאושר בשבוע שעבר בוועדת הכנסת הינו כ-52 מיליון ש"ח לשנת 2024.

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (שני) את החלטות שכר שרים וסגני שרים/נשיא המדינה/נושאי משרה שיפוטית (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד-2023, הקובעת את ביטול העדכון בשכר גורמים אלה ב- 1 בינואר הקרוב. שכרם צפוי היה לעלות בתחילת 2024, לפי שיעור עליית השכר הממוצע במשק.

כך נקבע כי ביום 1 בינואר 2024 לא יעודכן שכר גורמים אלה, ובהתאם גם בעת עדכון השכר בינואר 2025 ישתנה שכרם בהתאם לשכר הממוצע לעומת שכר היסוד שעל פיו אמור היה להיות מחושב השכר בינואר 2024 אילולא התקבלה המלצה זו, כך שעליית השכר הממוצע בשנת 2023 לא תובא בחשבון.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "פנה אליי ח"כ רביבו וגם ח"כ בליאק, ושמחתי על כך כי גם אני התכוונתי לפעול בעניין. ישנה חלוקה – הפיקוח על נושאי משרה והשכר של חברי הכנסת נמצא בוועדת הכנסת והפיקוח על נשיא המדינה, השרים והשופטים נמצאים בוועדת הכספים. השכר איננו שכר נמוך ולכן סיכמתי עם ח"כ אופיר כץ שאנחנו נעשה את זה יחד, הוא יעשה את זה בוועדת הכנסת על חברי הכנסת ואני אביא את זה לכאן".

כלל חברי הוועדה הביעו הסכמה בנוגע להחלת ההחלטה נוכח המלחמה והצרכים הכלכליים השונים במדינה.

מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט: "אנחנו מצטרפים בהסכמה מלאה להצעה, הנסיבות והמצב מחייבים את זה ואין שאלה".

השופט ירון לוי, נציג השופטים "התבקשתי גם לייצג את נושאי המשרה האחרים, בעת חריגה זו שנחתה עלינו וגובה מהציבור הישראלי מחירים כבדים מנשוא, נדרש הציבור כולו להתגייסות וכמובן גם שופטי ישראל מקבלים זאת".

נציג האוצר ציין כי בשנה הראשונה החיסכון הוא של כ-52 מיליון ₪ על כל נושאי המשרה, כולל חברי הכנסת, 46 מיליון ₪ מתוכם בגין נושאי משרה שיפוטית.



0 תגובות