שטח שיווקי: עפר גדנקן עם כל מה שקרה בתחום הפרסום השבוע

אתר קול חי 1 Comment on שטח שיווקי: עפר גדנקן עם כל מה שקרה בתחום הפרסום השבוע

עפר גדנקן מגיש גם עכשיו, בעיצומו של החורף מגזין שבועי על כל מה שקורה בעולמות השיווק הפרסום והצרכנות במגזר החרדי. אקטואליה, חדשות ואפילו קצת נוסטלגיה | והפעם, על הדרך בה המיזוגים בחברות הפרסום, חידושים בעולם הרכב, הבריאות והמזון | וכל מה שמתרחש בעולם הפרסום החרדי

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שטח שיווקי / כ"ג טבת תשפ"ד – 04.01.24

 

עורכת ומפיקה: נורית אפלבוים

על הצד הטכני: פסח בא גד

 

עד סוף שנות ה-40, תערובות עוגות מיידיות – דרשו תוספת של מים בלבד. המכירות של המוצר הזה לא היו גבוהות במיוחד. חברת 'ג'נרל מילס' שכרה את הפסיכולוג הצרכני ארנסט דיכטר, שהיה החלוץ 'קבוצת המיקוד' כדי להבין מדוע המכירות נמוכות. דיכטר ראיין עקרות בית רבות וגילה שבגלל שהכנת העוגה לא דרשה מהן יותר מדי התעסקות – השימוש בתערובת גרם להן תחושת אשמה.

כתוצאה מהבדיקה הזאת, חברת 'ג'נרל מילס' החליטה להוסיף עוד שלב אחד להכנה. הם הוציאו את הביצים מהאבקה – וכעת בכדי להכין עוגה היה צריך להוסיף מים וביצים טריות. המכירות של המוצר החדש זינקו. מסתבר שהפעולה הנוספת, הוספת ביצים, ייצרה אשליה בקרב הלקוחות שהן אכן אפו את העוגות בעצמן.

הערב בתוכנית, נגלה מהם השינויים שחלו בעשורים האחרונים בציבור החרדי בתחומי התעסוקה ורמת חיים. מהו אחוז ההשפעה של המצב על רמת החרדה בקרב האוכלוסיה ומי היא חברת הענק שהפסידה כ 300 מיליון שקלים. וגם נחשפים הפרטים המלאים על תחרות חדשה ויוקרתית במיוחד שתסעיר את עולם הפרסום החרדי. כל זאת ועוד הרבה דברים מעניינים אחרים שקרו השבוע בעולמות הפרסום המדיה והשיווק כאן בתוכניתנו,

 

התוכנית המלאה>>>

הראיונות

יפה תלמוד תורה עם דרך אגד

גדעון מזרחי, מנכ"ל דרך אגד כיום ובעבר יו"ר אגד.

 

עפר גדנקן אירח בשטח שיווקי את גדעון מזרחי, מנכ"ל דרך אגד כיום ובעבר יו"ר אגד מספר על בשורת התעסוקה שהוא מקדם ועל היכרותו ארוכת השנים עם הציבור החרדי עוד מאז יישוב העיר קריית ספר: "אנחנו מציעים לבעלי רישיונות b או d להצטרף ל"חביירים" קבוצה הראשונה של נהגי אוטובוס חרדים. זו קבוצה שמשנה את פני התחבורה בארץ".

מנכ"ל דרך אגד לשעבר סיפר מה מיוחד בקבוצה הזאת: "מי שיעבוד ב"חביירים", יעבוד בעצם בחברה חדשה שנקראת דרך אגד. זו קבוצה שקמה מתוך הציבור החרדי, חיה ונושמת ציבור חרדי, מנהל העבודה חרדי ומדבר את השפה של הציבור ומכיר מבפנים את הצרכים. מלבד זאת, בין השאר יהיה הוואי חרדי, גיבושים מיוחדים, ליל שישי וקומזיצים, פה ושם שיעורי תורה".

לגבי הפרנסה: "זו חברת בת של אגד, יש לה את הגב של החברה. מלבד זאת, זו חברה צעירה וקטנה שנותנת יחס ומטפחת כל עובד" אמר מנכ"ל דרך אגד.

 

האזינו לראיון המלא>>>

יאאמיי: ספיישל מרקי החורף של המסעדה היהודית

טלי, משרד הפרסום מימד

החורף מגיע, ויחד איתו ספיישל המרקים המיוחד של המסעדה היהודית. עפר גדנקן אירח את טלי ממשרד הפרסום מימד, משרד הפרסום של המסעדה היהודית: "חודש ינואר הוא החודש הקר בשנה, יצאנו עם ספיישלים מיוחדים, מנות, הצגה ממש".

"יש את מרק העוף, מרק הבצל, מרק עם קוסקוס, המרקים הרגילים. אבל, יש גם את המרק האיטלקי, מרק עם פסטה. מרק גולאש, מרק סולת מרוקאי. החגיגה ממחר ועד סוף ינואר" סיפרה טלי.

האזינו לראיון המלא>>>

אל על: איך מתמודדת חברת התעופה הישראלית עם המצב?

אופיר גולדמן, ראש אגף שיווק ודיגיטל באל על

חברת התעופה הישראלית, אל על, היא חברת התעופה שחיברה את ישראל לעולם ולא הפסיקה את פעילותה גם לא בשיא המלחמה. אופיר גולדמן, ראש אגף שיווק ודיגיטל באל על סיפר על אתגרי המלחמה ברקע הקושי בעובדים ובראשם הטייסים שנמצאים בשירות מילואים: "זה היה קשה בעיקר בתחילת המלחמה, כשהגדלנו את הטיסות בעוד 150 טיסות, מששת אלפים שיחות מדי יום היו שישים אלף. האתגר שלנו היה יותר שירותי".

"עשינו המון טיסות מטען ייעודיות, חלקן במימון שלנו, חלקן במימון אחר. בחודש-חודשיים הראשונים הבאנו כ-13 אלף טון ציוד. יש הרבה יהודים שרוצים לתרום מחו"ל, באים לשדה התעופה ומבקשים שנעביר, אנחנו משתדלים לעשות את זה, זה קורה מדי יום" סיפר אופיר גולדמן.

ראש אגף השיווק והדיגיטל של אל על סיפר על מחירי הטיסות, ולאן אפשר לטוס במחירים הגיוניים בתקופה הזו

האזינו>>>

מקבץ העדכונים

בנק ישראל

בשורה לנוטלי המשכנתאות: הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה השבוע להוריד את הריבית לראשונה אחרי כמעט 4 שנים לרמה של 4.5%. הורדת הריבית מגיעה לאחר כארבע שנים רצופות בהן הריבית נותרה ללא שינוי. חטיבת המחקר של הבנק מעריכה כי התוצר יצמח בכל אחת מהשנים 2023 ו-2024 ב-2%, ובאשר למחירי הדירות נכתב בתחזית כי "בשנים-עשר החודשים האחרונים ירד מדד מחירי הדירות ב-1.3%. היקף הפעילות בשוק הדיור מוסיף להתמתן וישנם קשיי פעילות בענף נוכח המלחמה".

המכון הישראלי לדמוקרטיה

המכון הישראלי לדמוקרטיה פרסם, זו השנה השמינית, את שנתון החברה החרדית. המידע מצביע על השינויים שחלו בעשורים האחרונים בציבור החרדי בתחומי התעסוקה ורמת חיים. לפי הדו"ח יש כ-1,335,000 חרדים בישראל שהם כ 13.6% מכלל האוכלוסיה. מספר הנשים החרדיות העובדות עבר לראשונה את ה-80%. מספר הגברים החרדים הגיע ל-55% אך הם מרוויחים מחצית ממקביליהם הלא חרדים. במקביל חלה עליה ברמת החיים בקרב משפחות חרדיות. ב6 השנים האחרונות נרשמה עלייה של 19% בהכנסה החודשית ברוטו למשק בית חרדי.

קבוצת עזריאלי

קבוצת 'עזריאלי' תתמקד כנראה בתחום בו היא מוכרת במיוחד – קניונים. הקבוצה הודיעה כי היא סוגרת את אתר הקניות המקוון שלה כשהיא במקביל מפטרת את רוב עובדי האתר. נודע כי אתר הקניות המקוון של עזריאלי הביא להפסדים של כ300 מיליון שקלים כד כה. החברה הודעה כי להערכותיה שוק המסחר האלקטרוני בישראל הוא בעל שיעור חדירה נמוך בהשוואה לאתרים בינלאומיים, זאת גם לאור העובדה כי רגישה מאתרים בינלאומיים היא לרוב פטורה ממיסים.

אל על

אחרי שלופטהנזה ו'אייר סיישל' החזירו את טיסותיהן לישראל, כעת חברת התעופה היוונית – אגיאן מחזירה את הטיסות גם היא. הודיעה הטיסות יתחדשו החל ב11.1 עם כארבע טיסות שבועיות בין תל אביב לאתונה. במקביל ב'אל על' מאפשרים לנוסעים בטל את כרטיס הטיסה ללא דמי ביטול בתמורה לשובר זיכוי בשווי ערכו המלא של הכרטיס. את כלי הביטול הזה השיקו באל על על מנת לאפשר לבצע הזמנות לטיסות לקראת פסח עם אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני מועד ההמראה.

 

 

מקבץ בריאות

כללית

מנתוני המרכז לחקר בריאות הנפש בשירותי בריאות כללית עולה כי  מה-7 באוקטובר ישנה עליה של 50% בהפרעות חרדה. הנתונים המלאים שהוצגו בכנס של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות שסקר את מצב בריאות הנפש בישראל מצביעים על עליה של 52% בחרדה, 45% פוסט טראומה, וכן 900% של הפרעת דחק חריף.

בנוסף, מאז הטרגדיה הגדולה שבשמחת תורה, חלה עלייה משמעותית ומובהקת בצריכת שירותי בריאות הנפש: עליה של 25% פנו לטיפול מרפאתי, ועליה של בין 8% ל-25% בצריכת תרופות שינה ותרופות נוגדות חרדה ודיכאון.

מכבי

מכבי שירותי בריאות בבית שמש יזמה קורס עזרה ראשונה מציל חיים לנשים בסניף רמה ד'-1, במהלכו הודרכו עשרות נשים למתן מענה ראשוני במקרי חירום וטיפול מקצועי במקרי כוויות וחנק. הקורס התקיים בשיתוף וע"י הדרכה מקצועית של מד"א, תוך מתן דגש על מענה במקרי חירום בבית ובמשפחה.

במהלך הקורס הועברו חומרים עיוניים ומעשיים, לרבות עיקרי החייאה ותרגולים מעשיים בעיתות חירום. משתתפות הקורס הביעו שביעות רצון על ההזדמנות לרכוש את הידע החשוב באופן מקצועי נגיש ונוח אשר הקנה להן כלים חשובים כיצד לפעול במקרי חירום ושמחו על כך שהקורס כלל התנסות מעשית במקום ולא רק הסברים תאורטיים.

מאוחדת

מנהל מחוז מרכז במאוחדת הרב משה כהן התקבל השבוע אצל ראש ישיבת אור ישראל הגר"י רוזן וזכה לברכת עידוד על פעילותו למען בריאות הציבור.

במשלחת של מאוחדת בראשות מנהל המחוז, השתתפו: אורי אברהם מנהל תפעול, מתאמי קשרי הקהילה ר' שמשון פרג ור' ישראל ויינברג, ומנהל המרפאה בגני ד"ר ר' אבי מונקץ. מנהל המחוז ובכיריו הציגו בפני ראש הישיבה את פעילותם, והדגישו את ההתאמה המושלמת לצרכי הציבור החרדי. וכן הוצגו בפני ראש הישיבה הגר"י רוזן פעילויות קידום בריאות שעורכת מאוחדת בפתח תקווה וסקירה על התוכניות הנוספות להמשך ימי החורף.

בית חם

העיר אופקים הינה אחת מהערים שסבלו מאד עם תחילת המלחמה. עמותת 'בית חם' פתחה לאחרונה מרפאה ייעודית לתושבי העיר – על מנת לאפשר טיפול רגשי מקצועי לחיזוק החוסן הנפשי של תושבי הדרום, ערכה השבוע כנס מיוחד לנשות ההוראה בעיר על מנת לתת בידיהן כלים ראשונים לסיוע לתלמידותיהן בדרכי ההתמודדות.

בכנס השתתפו למעלה מ-100 מורות במטרה לקבל כלים לזיהוי וסיוע באבחון נערות המתקשות להתנהל לאור המצב בארץ בכלל ובעיר בפרט.

 

 

 

חברת סמלת, יבואנית רכבי היוקרה והשטח יוצאת בימי מכירות של מותגי הקבוצה, ביניהם סובארו, ג'יפ, אלפא רומיאו, פיאט 500 ולראשונה יכללו גם הנחות על המותג WEY,

בנוסף במבצע ה"טריפל סייל" המיוחד – הטבה משולשת הכוללת הנחה על מחיר המחירון  של עד עשרות אלפי שקים וגם טרייד אין וגם הטבת מימון ללא ריבית. ימי המכירות יתקיימו בתאריכים 4-12.1 בכל אולמות התצוגה ברחבי הארץ.

תנובה go תנובה, מרחיבה את קטגוריית תזונת העוסקים לבריאותם בפעילות גופנית ומשיקה, לראשונה, תחת המותג GO" -בייגלה המועשר בחלבון וסיבים תזונתיים, ודל בפחמימות. הבייגלה, מיוצר על ידי 'מאיר בייגל' ומגיע בשלושה טעמים: בייגלה בטעם מלח, בייגלה בטעם שומשום ובייגלה בטעם מתובל.

כל בייגלה באחד מהטעמים, משווק בשקיות אישיות של 50 גרם הכוללות כ-25 גרם חלבון לשקית וכ-7 גרם פחמימות בלבד, כרבע מכמות הפחמימות בחטיף בייגלה רגיל. המוצר הינו טבעוני פרווה בהכשר בד"צ העדה החרדית. מקור החלבון הוא צמחי-  חלבוני חיטה, זרעי חרובים וחלבוני סויה. בוא נשמע מה אומרת לנו גלית מור משורר מנהלת יחידה עסקית יוגורטים מעדינים וגו בתנובה

 

שוקולד של  'מקס ברנר': חברת השוקולד 'מקס ברנר' מרחיבה את פעילותה ונכנסת לראשונה לשוק חטיפי החלבון ומשיקה חטיף המועשר ב-21 גרם חלבון עם קרם אגוזים בציפוי שוקולד לבן מעולה. המוצר בכשרות: בד"ץ איגוד הרבנים וועסטהיים והנה דברים שאמר לנו יוסי קובה מנהל שיווק מקס ברנר

השמפו החדש של קרמה מן: שמפו וג'ל רחצה 2 ב-1 בתכשיר אחד לגבר של קרמה מן, בתוספת תמציות מנטה ממריצות לתחושת רעננות וחיוניות מושלמת בכל רחצה. שמפו וג'ל הרחצה מכיל רכיבים התורמים לבריאות העור והשיער המעניקים תחושה נקייה ונינוחה בכל מקלחת בתכשיר אחד נגיש ונוח.

את שמפו וג'ל רחצה של Crêma Men ניתן להשיג ברשתות הפארם, רשתות השיווק ובחנויות המובחרות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תודה שהחזרתם עת עפר גדנקן להגיש תוכנית הוא פשוט תותח!
    נראה לי פעם הוא היה עושה תוכנית בלילה אולי קראו לזה "חכמים בלילה" לא זוכר בדיוק