אייכלר למלכיאלי: "מדוע אין מיגוניות במירון?"

איתי גדסי No Comments on אייכלר למלכיאלי: "מדוע אין מיגוניות במירון?"

על רקע המתיחות בצפון – ח"כ ישראל אייכלר בשאילתה לשר לשירותי דת: "מדוע אין מיגוניות בציון הרשב"י במירון?" | השר מלכיאלי: "עד כה לא קיבלנו מענה ממשרד הביטחון, נעשה הכל כדי להציב מיגוניות במירון"

צילום: David Cohen/Flash90
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע המתיחות בצפון, הגיש יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר שאילתה לשר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי. "עשרות אלפים פוקדים את אתר ציון הרשב"י במירון, אך אין שם מיגוניות, מה שמסכן את המתפללים בפרט ברקע התקופה. ברצוני לשאול מתי יציבו שם מיגוניות"?

השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי השיב לשאילתה של ח"כ הרב אייכלר במליאת הכנסת: "שאלתך מוצדקת! למרות שהצבת מיגוניות אינה בסמכות משרד הדתות, פנה מנכ"ל המקומות הקדושים למשרד הביטחון בתחילת המלחמה ונענה שבעקבות המצב בדרום יש מחסור בדרום. לאחר מכן פנה שוב וטרם קיבל מענה. אנחנו נפנה שוב למשרד הביטחון עד להצבת מיגוניות".

ח"כ הרב אייכלר הוסיף: "בעקרון השאילתה מופנית לשר הביטחון, אך אני יודע שהוא עסוק בזמן מלחמה ולכן העברנו את השאלה לשר הדתות שאחראי על המקומות הקדושים. אני מציע שהכנסת יחד עם משרד הדתות ומשרד הביטחון יפעלו בנושא. מה שאסור שיקרה זה שיסגרו את המקום. ולכן אנחנו חייבים לעשות כל מה שאפשר, מערך מיגוניות, לא מיגונית אחת או שתיים. וגם לסדר את האזעקה שתפעל כמו שצריך. זה חלק מחופש הדת והתפילה, וחייבים לעשות כל מה שאפשר כדי להבטיח את שלום המתפללים".



0 תגובות