מלחמת סמכויות בין השפיטה לדיינות; "מצב אבסורדי"

שטח משפטי 3 Comment on מלחמת סמכויות בין השפיטה לדיינות; "מצב אבסורדי"

הרב יהודה שטרן, דיין וטוען רבני, לעו"ד נתנאל לאופר בתוכנית 'שטח משפטי' על העתירה בבג"ץ כנגד בתי הדין: "נוצר מצב אבסורדי: בתי הדין פוסקים בענייני מזונות מתוקף פסיקת בית הדין הגדול, אבל בתי המשפט לענייני משפחה קובעים אחרת וחוזר חלילה. בנושא הזה עומדת כעת עתירה לבג"ץ שיושב על המדוכה. החוק היבש קובע שיש סמכות לבית הדין הרבני"

צילום: באדיבות המצולם
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב יהודה ישכר שטרן, משפטן, טוען רבני בכיר, מומחה בדיני משפחה ומועמד לכהן כדיין בבתי הדין הרבניים, התראיין בתוכנית 'שטח משפטי' בהגשת עו"ד נתנאל לאופר וסיפר על מצב כאוטי ביחסי בתי המשפט מול בית הדין הרבני ועל העתירה בבג"ץ כנגד בתי הדין': "נוצר מצב אבסורדי: בתי הדין פוסקים בענייני מזונות מתוקף פסיקת בית הדין הגדול, אבל בתי המשפט לענייני משפחה קובעים אחרת וחוזר חלילה. בנושא הזה עומדת כעת עתירה לבג"ץ שיושב על המדוכה. החוק היבש קובע שיש סמכות לבית הדין הרבני".

עוד הסביר הרב שטרן: "אחרי שהשופט מזוז קבע שבתי המשפט הם הסמכות היחידה לדון במזונות קטינים, בית הדין הגדול עשה מהלך מבריק וקבע שהפרשנות של מזוז לא נכונה כי הוא נתן החלטה במסגרת ערעור וזה לא מחייב את בתי הדין ולכן יש לנו סמכות לדון במזונות ילדים".

האזינו



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    הדיין מייזליש מפתח תקוה דווקא סרב לדון במזונות למרות שהאשה תבעה בבית הדיןו ושלח אותה לבית משפט

  2. 2

    אוי ואבוי אם יהיה דיין כזה. בגץ עושה צדק בין גברים לנשים ולא מפיל את הכל על הגבר

  3. 1

    בתי הדין הרבניים מטים משפט ולא פעם פוסקים לטובת מי שמקורב ולא לפי ההלכה והצדק. בצדק בית המשפט רוצה