לא ייאמן: זה העונש שקיבל אדם שהשמיץ את מלך תאילנד

פנחס בן זיו 1 Comment on לא ייאמן: זה העונש שקיבל אדם שהשמיץ את מלך תאילנד

תאילנד: צעיר נידון ל-50 שנות מאסר לאחר שהשמיץ את הוד מלכותו ברשת. מדובר בעונש חסר תקדים אך החוק בתאילנד מחמיר במיוחד עם מי שמעליב את בית המלוכה כולל את השטרות עליו מופיע המלך ואפילו את הכלב המלכותי. אפילו בדיחות או הערות אגב יכולות להסתיים בעונש חמור – גם לתיירים

צילום: רויטרס
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מונגקול תירקוט, בן 30, בעל עסק למכירת בגדים המתגורר במחוז צ'אנג ראי שבצפון תאילנד, נידון בימים האחרונים לעונש כבד של 50 שנות מאסר לאחר שהעליב את המלך ראמה העשירי. זהו פסק הדין החמור ביותר שנגזר על אזרח תאילנדי שהעז לפגוע בבית המלוכה. כך פורסם השבוע באתר 'מאקו'.

מדובר בעונש חסר תקדים במושגים תאילנדים אבל בכל מה שקשור לבית המלוכה הענישה היא חסרת רחמים. ההחלטה הדרמטית הובילה לסערה גדולה בקרב אנשי זכויות האדם באו"ם שהביעו את מורם רוח על העונש שנגזר על תירקוט. עם זאת, צמרת הממשל בתאילנד ומשרד המשפטים התעלמו מהביקורת כאילו לא הייתה.

שנתיים לפני כן בשנת 2021 נידון אזרח תאילנדי שהשמיץ את בית המלוכה לעונש של 43 שנות מאסר. כמו כן, פולטיקאי תאילנדי שתקף את בית המלוכה ועצם קיומה של מונרכיה במדינה ונידון ל-6 שנות מאסר בלבד, עונש קל יחסית לאחרים.



1 תגובות

מיין תגובות