ח"כ סעדה במתקפה חריפה על גלנט: "חוסר אחריות"

מהדורת הבוקר 1 Comment on ח"כ סעדה במתקפה חריפה על גלנט: "חוסר אחריות"

ח"כ משה סעדה בראיון למהדורת הבוקר: "גלנט עשה מעשה חסר אחריות. הוא אחראי על הגיוס. איפה המתווה שלו, החזון? חוסר אחריות רק להגיד מה לא. יש לי הרבה הערכה למה שהוא עושה בלחימה, אבל סביב חוק הגיוס הוא התנהל בחוסר אחריות"

צילום: יונתן סינדל/פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האזינו לראיון המלא>>>

ח"כ משה סעדה (הליכוד), שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (שלישי) ומתח ביקורת על האמריקאים: "ארה"ב הובילה אותנו למשבר הזה ברגע שהיא לא הטילה וטו. חמאס מברך על ההחלטה שלה וגם מודיע שהוא לא מוכן לקבל את המתווה האמריקאי, כתוצאה מאותה החלטה".

סעדה הבהיר כי הוא מעריך את התמיכה של הנשיא האמריקאי בתחילת המלחמה, אך "גם לביידן יש אילוצים, הבחירות מתקרבות ו-30% מתומכיו מזדהים עם הנרטיב הפלסטיני".

עוד אמר: "לדעתי בהתחלה לא היו שלמים עם ההחלטה להיכנס לרפיח, היום כולם מבינים שצריך להיכנס לשם. אני אמרתי לנתניהו מההתחלה אתה תהיה חייב להיכנס לשם. היום הכניסה לרפיח מוסכמת על כל הקבינט ורק על ארה"ב לא".

סעדה תקף: "גנץ ואיזנקוט מאוחדים איתן במטרות המלחמה, אבל הם מאוחדים גם בלייצר לעצמם כיסא מפלט מהממשלה עוד שלושה חודשים. אני חושב שהיה צריך להשאיר את סער כי היה חשוב קול ימני נוסף בקבינט, אבל גם הוא מצידו לא היה צריך לפרוש. זה לא הזמן. מלכתחילה טענתי שסמוטריץ', בן גביר וסער צריכים להיות חלק מקבינט המלחמה. צריך להשמיע שם קול אחר".

בהמשך, התייחס סעדה למתווה הגיוס: "גיל הפטור לא מופיע במתווה, מה התמריצים למי שמשרת, מה התמריצים השליליים? הערבים מקבלים הרבה יותר תמריצים שליליים (לאי גיוס) מהחרדים. יש גם 10% שלא מתגייסים כי לא בא להם והם מקבלים מהמדינה הכל. רובם בפטורים נפשיים, אבל אנחנו לא מכירים 10% מהציבור שהוא תשוש בנפשו. אם אתה מפחד, לך תעשה שירות אזרחי. יש קבוצות שלא תורמות ומקבלות יותר, הכי קל להתנפל על החרדים. זה לא מגיע מאהבת חינם".

הוא תקף גם את שר הביטחון: "גלנט עשה מעשה חסר אחריות. הוא אחראי על הגיוס. איפה המתווה שלו, החזון? חוסר אחריות רק להגיד מה לא. יש לי הרבה הערכה למה שהוא עושה בלחימה, אבל סביב חוק הגיוס הוא התנהל בחוסר אחריות".



1 תגובות

מיין תגובות