תיקון עוול היסטורי: בית ספר בית יעקב יוקם בלב קרית יובל

אסתי פלד No Comments on תיקון עוול היסטורי: בית ספר בית יעקב יוקם בלב קרית יובל

בשיחה עם הרב משה בן לולו, סיפר תושב קריית יובל מני חדד: "התסכול הגדול שלנו הוא שיש מבנים, אבל העירייה מעדיפה לשמר אותם ולהביא ילדים לא חרדים משכונות אחרות העיקר לתפוס את המבנים האלה" | שעות לאחר הפרסום הודיעה העירייה על תיקון העוול ההיסטורי והקצאת שטח גדול לטובת הילדים ומתן הסעות ליוצאים מהשכונה

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: Nati Shohat/Flash90

בפגישה שנערכה בלשכתו של ראש העיר ירושלים משה ליאון בהשתתפות מ"מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר וסגן ראש העיר הרב ישראל קלרמן התבשרו רבני שכונת קרית יובל הגאון רבי אהרון וינר, הגאון רבי משה פטרובר ומנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין על העברת מבנה רחב ידיים לטובת בית הספר בית יעקב בלב שכונת קרית יובל. העברת המבנה עושה סוף לעוול שנמשך שנים ארוכות במסגרתו נאלצו בנות השכונה לנדוד לשכונת בית וגן.

את הבשורה המרנינה הודיע ראש העיר בפגישה מיוחדת שנערכה בלשכתו בה השתתפו מנכ״ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין ורבני קריית יובל הגאון רבי אהרן וינר והגאון רבי משה פטרובר. בפגישה השתתפו גם יו"ר סיעת דגל התורה ומ"מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר וסגן ראש העיר ומחזיק תיק משאבי חינוך הרב ישראל קלרמן שהובילו יחד עם ראש העיר את הפיתרון המיוחל בשנים האחרונות עד לסיומו המוצלח.

וכך, לאחר שנים ארוכות של הדרה ואפליה כלפי האוכלוסייה החרדית בשכונת קרית יובל בירושלים, הכריז ראש העיר ירושלים, משה ליאון, על שורת הישגים היסטוריים לטובת ילדי השכונה, שיביאו לידי ביטוי את סיומה של התקופה הקשה במסגרתה נאלצו בנות השכונה לנסוע לשכונת בית וגן ולא זכו למקום לימודים מתאים בשכונת מגוריהם בשל מניעים פוליטיים פסולים.

ראש העיר ליאון סיפר בפתח הפגישה כי לאחר שנים של מאמצים וניסיונות לאתר שטח מתאים עבור בית ספר לבנות השכונה, הצליח להגיע לסיכומים עם בית הספר 'עמל' הממוקם בתוככי השכונה, שיעתיק את מקומו למקום אחר ויפנה את השטח לבית יעקב קרית יובל. לדבריו, כי עבודות השיפוצים בבית הספר יתחילו כבר בתקופה הקרובה, כשכבר בחודשים הקרובים יעברו למקום גני ילדים ומספר כיתות לימוד, ועל פי המסתמן וסיום החוזה עם רשת עמל, לקראת שנת הלימודים הבאה, יעבור המבנה כולו לידי בית יעקב, כך שבית ספר 'היובל' כולו יעבור משכונת בית וגן בו הוא ממוקם היום למבנה רחב הידיים שישופץ ויותאם לבית הספר.

כזכור, שכונת קרית יובל הפכה לסמל במאבק הפוליטי נגד הציבור החרדי בעיר, ונעשו מאמצים אדירים על מנת לא לאפשר פתיחת מוסדות חרדיים בשכונה בכדי לא לתת דריסת רגל לציבור יראי ה' בשכונה. בשנים האחרונות, מאז נכנס ראש העיר ליאון לתפקידו, נעשו מאמצים יחד עם נציגי 'דגל התורה', על מנת לאתר שטח מתאים עבור בית ספר.

המלאכה לא הייתה קלה בשל העובדה ששכונת קרית יובל היא שכונה ותיקה, וכמעט ואין בה שטחי ציבור חדשים. למרות הקשיים, ובהובלה אישית של ראש העיר ליאון, בהכוונת וועדת הרבנים של 'דגל התורה' ובהשתדלות חברי הסיעה הגיעו בסופו של דבר אל המוגמר ובנות השכונה יהנו כאמור ממבנה רחב ידיים, משופץ ומותאם לצורכיהם בלי שיאלצו לנסוע כל יום לשכונת בית וגן.

בפגישה הובאו הנתונים המשמחים כי התרבו הספסלים בשכונת קרית יובל ולבית ספר 'היובל' נדרשים כבר קרוב לשלושים כיתות. ראש העיר אמר כי בבית הספר החדש יש מספיק כיתות שיאפשרו את צמיחת וגדילת בית הספר ברווחה עם אופק ועתיד גם לצמיחת והתפתחות הציבור החרדי בשכונה.

ראש העיר ציין בפגישה את השתדלות חברי וועדת הרבנים: הגאון הגדול רבי דוד כהן, הגאון רבי יוסף אפרתי והגאון רבי ברוך סולוביצ'ייק שנושאים את השכונה על ליבם כנשוא האומן את היונק, ובכל מפגש ושיחה העלו את צורכי השכונה לראש סדר היום ואת החלק הרב שיש להם במציאת הפיתרון שנראה היה כחלום שמתקשה להתגשם.

בנוסף לכך, ליאון הודיע כי נעתר לבקשת נציגי דגל התורה, ובראשם הרב ראוכברגר והרב קלרמן, ורבני קריית יובל ויממן הסעות למוסדות החינוך גם עבור התלמידים בשכונה המתגוררים באזור רחוב שטרן ולומדים בת"ת 'לויכטר', למרות העליות העצומות הכרוכות בכך, במטרה לתת מענה מושלם לצרכים החינוכיים של ילדי קריית יובל. וזאת, לאחר שנים שבהן רק התלמידות בשכונה זכו להסעות למוסדות החינוך.

כמו כן, בסוף השבוע האחרון קיים ראש העיר משה ליאון פגישה עם מ״מ רה״ע הרב אליעזר ראוכברגר יחד עם נציגי קהילות האברכים ברחוב אולסוונגר, במהלכה דנו על בקשת האברכים להקים בית ספר לבנות גם באזור שלהם. ליאון הנחה את הדרגים המקצועיים בעירייה לפעול באופן מיידי לאיתור מגרש רלוונטי להקמת בית ספר ובימים אלו נעשות הבדיקות המקצועיות שיאפשרו הקמת מוסד נוסף בקרית יובל.

מני חדד, תושב קרית יובל שוחח היום בצהרים עם הרב משה בן לולו ב'הפוך על הפוך' והשמיע טענות קשות נגד עיריית ירושלים, בנושא מוסדות החינוך החרדיים: "זו שכונה מאוד טובה, אוכלוסייה מגוונת אבל לצערנו העירייה כנראה לא אוהבת את הילדים שלנו", סיפר. "אני פה 15 שנה. מעולם הילדים שלי לא למדו בגן או כיתה מסודרת. המוסדות החרדיים בשכונה בדירות ובקומבינות ומה שלא בשכונה – בהסעות מחוץ לשכונה. כשילד מגיע לכיתה אחרי נסיעה ארוכה ופקקים – איך מתחיל לו היום?"

עוד אמר תושב השכונה לרב בן לולו עוד בטרם נודעה בשורת ההקצאה: "התסכול הגדול שלנו האו שיש מבנים, אבל העירייה מעדיפה לשמר אותם ולהביא ילדים לא חרדים משכונות אחרות העיק לתפוס את המבנים האלה".

לדבריו "העירייה החליטה שאת תלמודי התורה היא מוציאה לקצה השכונה לבניין שלא מיועד להיות מוסד, אבל בשביל לרצות את התושבים היא סגרה את הכניסה לרחוב. הילדים בבוקר הולכים 300-400 מטר על כביש. ההורים מקבלים כל בוקר דוחות. העירייה לא דואגת לילדים. קרה לא פעם שילד נפצע ולא נתנו לאמבולנס להכנס בשער; אנחנו מתחננים למינימום תנאים. הילדים שלי לומדים בכיתות בלי חלונות".

הבשורה הזו מצטרפת להקצאה שעברה רק בחודש שעבר לטובת בניית בית כנסת ברחוב שמורק הממוקם אף הוא בלב השכונה, זאת לצד מתחם ורבורג שיהפוך לריאה ירוקה במרכז השכונה ומרכז כינוסים במקום ל'ישיבה חילונית' שתוכננה לקום עליו בקדנציה הקודמת.

ראש העיר משה ליאון אמר: "כשנכנסתי לתפקידי הבטחתי שבמשמרת שלי כל ילד יהיה שווה. הצרכים של הילדים בכל רחבי ירושלים יקבלו אותו מענה איכותי וטוב ואני שמח שאנחנו מברכים היום על המוגמר בעוד שכונה שלא זכתה לספק את צורכי הילדים כפי שמגיע לה. הבטחתי לרבנים ולתושבים שהילדים ילמדו בתנאים תקניים ובכיתות מרווחות ואני בטוח שכולם רואים את המהפכה הכבירה שיש היום בירושלים במוסדות החינוך. בעזרת ה' זו רק ההתחלה".

מ״מ רה״ע הרב אליעזר ראוכברגר מסר: "זהו יום מרגש ביותר עבורי. אולי המרגש ביותר מתחילת הקדנציה. השקעתי שנים רבות ושעות אין ספור למען צרכי הציבור בקרית יובל, ובראש וראשונה הקמת בית ספר בית יעקב בתוך השכונה ולא ההדרה שקבעה שהן ילמדו בבית וגן. אני שמח לברך על המוגמר ועל תיקון העוול הגדול שנמשך שנים רבות מאד, ועוד שלל עוולות כלפי הציבור החרדי בקרית יובל. את כל העוולות והבעיות הללו שנעשו במשך שנים רבות, הצלחנו לתקן בתוך שנים ספורות, ואין ספק שזהו הישג גדול מאד של סיעת דגל התורה לטובת הציבור החרדי בקרית יובל, בהתאם למה שהתחייבנו בבחירות".

סגן רה״ע ומחזיק תיק משאבי חינוך הרב ישראל קלרמן מסר: ״לאחר עשרות שנים שהמשפחות החרדיות בשכונה סבלו מאפליה בלתי פוסקת, הצלחנו לסיים את החלק המרכזי של הסאגה המתמשכת ולבשר את הבשורה המשמחת הזאת להמוני ההורים המודאגים ולכל התלמידות, שיוכלו מכאן ואילך ללמוד בסמיכות למקום המגורים שלהן״.

מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין אמר בפגישה כי "אין עוד מקום אחד בארץ שזוכה ליחס קשוב כל כך ולהישגים כבירים כל כך. אנחנו חונכים בשנים האחרונות מבנים חדשים ורחבי ידיים, נהנים משיפוצי עומק שלא היו כמותם, מקבלים ציוד חדש, והכל באווירה של שותפות אמיתית ואכפתיות מלאה. ההישג בקרית יובל מצטרף לשורת הישגים ובראשם בשכונת נווה יעקב שם קיבלנו מבנה ענק וחדש לטובת הבנות. אני מודה לראש העיר ולנציגי הציבור על המאמצים שלהם לטובת החינוך העצמאי שנמצא היום בירושלים בתקופת הזוהר המשמעותיות ביותר בהיסטוריה שלו".



0 תגובות