הרפורמה בנמלים: נמל חיפה נמכר לקבוצת אדאני-גדות

איתי גדסי No Comments on הרפורמה בנמלים: נמל חיפה נמכר לקבוצת אדאני-גדות

אבן דרך נוספת בהשלמת רפורמת נמלי הים: היום הושלם בהצלחה הליך מכירת המניות של חברת נמל חיפה לקבוצת אדאני-גדות. שרת התחבורה רגב: "המהלך יאפשר לחברת נמל חיפה להתחרות בצורה טובה יותר בשאר הנמלים באזור, אני מאמינה בשוק חופשי ובתחרות בריאה בין הנמלים"

נמל חיפה צילום: Shir Torem/Flash90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום הושלם בהצלחה הליך מכירת המניות של חברת נמל חיפה לקבוצת אדאני-גדות. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל במיל' מירי רגב, בירכה על השלמת הליך הפרטת חברת נמל חיפה, המהווה פרק משמעותי ברפורמה בנמלים. חברת נמל חיפה נמכרה לקבוצת אדאני-גדות תמורת כ-4 מיליארד שקלים.

קבוצת אדאני-גדות מורכבת מחברת אדאני ההודית, המפעילה נמלי ים רבים ברחבי העולם, לצד חברת גדות הישראלית, המתמחה בהפעלת מסופי נמלים והובלת מטענים בים וביבשה. מדובר בקבוצה המוגדרת כמשקיע אסטרטגי, המביא לחברת נמל חיפה ניסיון בינלאומי בתחום הנמלים, הספנות והלוגיסטיקה.

לפני כשנתיים, בספטמבר 2020, אישרה השרה רגב, בשם ממשלת ישראל, הסכם מקרקעין היסטורי בין חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה, שהיווה בסיס ותנאי להפרטה. ההסכם הסדיר את מכלול הנושאים המורכבים שנדרשו ליציאה למכרז על הפרטת נמל חיפה, ולמעשה הסיר את כל המכשולים ואיפשר להציג את הנמל למשקיעים פוטנציאליים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אני שמחה שהשלמנו את המהלך המורכב הזה, שיאפשר לחברת נמל חיפה להתחרות בצורה טובה יותר בשאר הנמלים באזור, תוך העלאת רמת השירות, החדשנות, היעילות והוזלת המחירים. אני בטוחה כי בקרוב מאד לא נראה עוד את התורים הארוכים של אניות מטען העוגנות ימים ושבועות מחוץ לנמלי אשדוד וחיפה בהמתנה לפריקה, דבר שמייקר את עלות ההובלה. תוספת העלות מגולמת במחיר הסופי של המוצר לצרכן, והיא אחת הסיבות ליוקר המחייה הגבוה בישראל".

"כמו ראש הממשלה נתניהו, אני מאמינה בשוק חופשי ובתחרות בריאה בין הנמלים. מצב שבו חברת נמל חיפה בבעלות ממשלתית נדרשה להתמודד מול נמלים בבעלות פרטית, המנוהלים על פי עקרונות עסקיים מתקדמים, יצר קשיים ברמת התחרותיות בענף. ברצוני לשגר מכאן איחולי הצלחה לנציגי הבעלים החדשים מקבוצת גדות וקבוצת אדאני, לכל עובדי ומנהלי חברת נמל חיפה, לתושבי חיפה והצפון שפרנסתם קשורה לנמל במישרין ובעקיפין, ולכל אזרחי מדינת ישראל שבקרוב מאד יתחילו להרגיש את היתרונות הממשיים של שוק יעיל, מתקדם ותחרותי" אמרה השרה.



0 תגובות