בראשות גדולי הדור: מאות בני ישיבות חגגו סיומים של 64 מסכתות

נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: מאות בני ישיבות חגגו סיומים של 64 מסכתות

רגע לפני תחילתו של זמן אלול, בשלהי ימי בין הזמנים מאות בני הישיבות חגגו את סיומם של 64 מסכתות בראשות גדולי ישראל באולמי בעלזא בבני ברק | תיעודים מהמעמד המרומם

21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשלהי ימי בין הזמנים ביום רביעי האחרון כ"ט אב בצהרי היום, נערך אירוע מרומם וכינוס מרגש לכלל הלומדים באולמי בעלזא בבני ברק, לאחר הודאה לבורא עולם על ששם חלקינו מיושבי בית המדרש והכל הסבו ליד שולחנות ערוכים לסעודה עשירה כיד המלך.
זאת לרגל מעמד סיום ש"ס ולרגל ששים וארבעה מסכתות שסיימו חלק מלומדי ישיבת בין הזמנים, שחלקם סיימו את כל המסכת מרישא עד גמירא כולל התוספותים. מעמד זה הוקדש לעילוי נשמת הרבנית לאה בת סאלם ע"ה כאשר אחד מבניה סיפר את מסירותה לתורה שבו חינכה את בניה במסירותה נפש לתורה ולמצוות.
במעמד נשגב זה השתתפו גדולי ישראל וראשי ישיבות, את המעמד פתח בנו בכורו וממשיך דרכו של הגר"י אדלשטיין זצוק"ל, יבדל לחיים הגאון הגדול רבי מרדכי אדלשטין בדברי חיזוק והערכה ללומדים שנתשו את השיגרה והמשכו לדבוק בתורה גם בזמן שחבריהם מטיילים ושכרם כפול כי הלומד בזמן רפיון שכרו כפול.
לאחר מכן נכנס אל המעמד הגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון ראש ישיבת אליצור ורבה הספרדי של עיר התורה והחסידות בני ברק. הרב התקבל בקול זמרה וחדוה בלווי התזמורת והבחורים רקדו לכבודה של תורה. הרב פתח בדברי תורה וחיזוק על ערך לימוד התורה וסיים שאותם 64 בחורים שסיימו מסכתות זה גמטריא ס"ד שזה ראשי תיבות 'סייעתא דשמיא', ויש בישיבת בין הזמנים הזה סייעתא דשמיא ורק ע"י לימוד התורה זוכים לסיעתא דשמיא.
תוך כדי דבריו, נכנס אל המעמד הגאון הגדול הרב יצחק רצאבי מגדולי פוסקי ק"ק תימן, אשר התקבל בשירת ימים על ימי מלך תוסיף ובריקוד סוחף. את המשא המרכזי נשא הרב, שפתח בדברי ברכה והערכה ללומדים וברך וחיזק את הרב ירוחם גרשי על שפועל רבות למען הכלל, ושוחח על חיוב הלימוד בעיון ולא ללמוד בצורה שטחית ולכוון את הלימוד רק לאמיתה של תורה.
לאחר מכן נשא דברים ראש ישיבת 'עטרת יואל' הגאון הגדול רבי מנחם שמואלי, כאשר הוא פותח בדברי הערכה ללומדים וכן דברי תורה בעמקות. אחריו נשא דברים ראש ישיבת "היכל התורה" הגאון רבי אהרון גבאי על מעלת הלימוד והמחייב שצריך לקשר את זמן קיץ עם זמן אלול וזאת כאשר יש לצרף לימוד רציני גם בבין הזמנים, לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי יהורם יפת ראש מוסדות ומכון המאורות אשר הביע התפעלות יוצאת מגדרו על שזכינו לבחורים שימשיכו את מסורת אבותינו שעדים לגדולות ונצורות.
מקוצר הזמן סיים את המעמד המרומם הגאון רבי שמואל לוי שליט"א משגיח בישיבת עטרת יואל ודבריו נסבו על שבסיום הזמן כאשר ממש אלול בפתח סיימו ש"ס ועוד 64 מסכתות, עם כזה סיום זמן אין לך כניסה יותר טובה להתעלות בחודש אלול , לאחר מכן עמדו כל 64 מסיימי הש"ס ואמרו את ה'הדרן', כאשר לאחר הקדיש התזמורת פתחה בקול רינה ורקדו כולם במשך זמן רב מתוך קדושה וטהרה, בריקוד לכבודה של תורה. לאחר מכן נערך זיץ לבחורים במשך כ-40 דקות, ולסיום קיבלו הבחורים מלגות, וכן נערכו הגרלות על אלפי שקלים, כאשר הבחורים באים ואומרים שכזה מעמד הרים אותם גבוה מעל גבוה וכבר הם נכנסים לישיבה עם תחושה של רצון עז לעלות עוד ועוד במעלות התורה והיראה בס"ד.
מזה שנים מתקיימת בבית המדרש 'פעולת צדיק' שבנשיאות הגאון הגדול רבי יצחק רצאבי שליט"א. ישיבת בין הזמנים "אוהבי התורה" ומנוהלת ע"י עמותת אך טוב וחסד, אותה מנהל במסירות נפש עצומה הרה"ג רבי ירוחם גרשי שליט"א.
לישיבת בין הזמנים נרשמו בבין הזמנים זה, כ-100 בחורי חמד בני עליה מישיבות גדולות וקטנות אשר גדשו את ספסלי בית המדרש והשמיעו את קול התורה כקול הנשמע בתוך הישיבות בתוך זמן, כאשר מידי פעם חלקם הולכים לקמפים ואחרים מתוספים במקומם, כך שבכל בין הזמנים ביהמ"ד שוקק חיי תורה יומם וליל  וכל הבא לביהמ"ד מתפעל ואומר איזה ישיבה נמצאת כאן.
במסגרת ישיבת בין הזמנים מתקיימים שיעורי תורה והלכה מפי רבנים נכבדים וראשי ישיבת חשובים, כאשר בפתיחת ימי בין הזמנים נשא הגר"י רצאבי דברי חיזוק ושיעור עיוני מעמיק. בני הישיבות המשתתפים במסגרת זו מציינים בהערכה רבה, כי הלימוד בישיבת בין הזמנים אוהבי התורה נלמד מתוך "שטייגען" ותענית דיבור בזמן הלימודים, כאשר קודם לזמן הלימוד מוגש בפני הלומדים כיבוד קל ושתיה קרה בשפע.
מעבר לכך, מדי בין הזמנים עם התקרב זמן החזרה להיכלי התורה והישיבות, דואג הרב ירוחם גרשי להוציא אוטובוסים לטיול בשילוב אטרקציות מיוחדות  עבור הלומדים בישיבה, וכן נערכת סעודה המכבדת מאד את כבוד לומדי התורה.


0 תגובות