רוטמן בתגובה לעתירות: "בית המשפט נעדר סמכות"

ישראל רובין No Comments on רוטמן בתגובה לעתירות: "בית המשפט נעדר סמכות"

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן בתשובה לעתירות לביטול חוק צמצום עילת הסבירות: "בית המשפט הנכבד נעדר סמכות לערוך ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד. המקום לנהל את הדיון בתכנית לתיקון מערכת המשפט בכללותה היא הכנסת"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן מסר היום (ראשון) לבג״ץ באמצעות עורך דינו אבי סגל את תשובתו בעניין העתירות לביטול חוק צמצום עילת הסבירות. חה"כ רוטמן שהוא משיב לעתירות מתוקף היותו יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, פתח את תשובתו בקביעה כי "בית המשפט הנכבד נעדר סמכות לערוך ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד".

"המקום לנהל את הדיון בתכנית לתיקון מערכת המשפט בכללותה היא הכנסת וועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת", נכתב בתשובתו של חה"כ רוטמן. "ואכן, נשיאת בית המשפט העליון, הנהלת בתי המשפט ונשיאים קודמים של בית המשפט העליון, הוזמנו למסור עמדתם בפני ועדת חוקה חוק ומשפט ולמגינת הלב בחרו שלא לעשות כן. נדמה, אפוא, שניתן בעניין זה להחיל את דוקטרינת ההשתק, לרבות השתק שיפוטי".

בנוסף ביקש יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט להדגיש ולהזכיר את תוכנה של הצהרת האמונים של שופטי ישראל: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, לשפוט משפט צדק, לא להטות משפט ולא להכיר פנים".

לדבריו, "מאחר ואין חולק כי בית המשפט הנכבד נעדר כל הסמכה בחוק או בחוק יסוד לערוך ביקורת שיפוטית על חוק יסוד (שלא לדבר על פסילתו), הרי שכל ביקורת שכזו תעמוד בסתירה להצהרה דלעיל".



0 תגובות