שחיתות במיליונים: בכירה במשרד הבריאות נעצרה

בנצי לייזרוביץ No Comments on שחיתות במיליונים: בכירה במשרד הבריאות נעצרה

בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה, נעצרו אתמול יועצת בכירה במשרד הבריאות ויועצת חיצונית שלה, החשד: הטיית מכרזים, מרמה והפרת אמונים בהיקף של מיליונים

צילום: משטרת ישראל
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חשד להטיית מכרזים, מרמה והפרשת אמונים בהיקף של מיליונים במשרד הבריאות. עובדת בכירה במשרד נעצרה יחד עם יועצת חיצונית ששכרה.

בתקופה האחרונה התקבלה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים תלונה ע״י אגף הביקורת של משרד הבריאות, המעלה חשד להטיית מכרזים, מרמה והפרת אמונים.

התלונה שהתקבלה במשטרה הינה נגד עובדת בכירה במשרד הבריאות ויועצת חיצונית ששכרה, ושאותה הסמיכה לנהל בפועל תחומים שונים במשרד לרבות התקשרויות כספיות מול ספקים שונים וקבלני משנה.

ממצאי הביקורת של משרד הבריאות העלו חשד לביצוע עבירות פליליות בכל הנוגע להתנהלות מול ספקי השירות החיצוניים, לרבות העברת עבודות לחברות שונות המקורבות ליועצת או בבעלותה, תוך הצגת מצגי שווא. עבודות אלו הינן בסכום מצטבר של מיליוני ש״ח.

בנוסף עלה חשד כי החברות נדרשו להעסיק את קרובתה של היועצת, כאשר התשלום על העסקתה הוגש למשרד הבריאות, לעיתים תוך שינוי פרטים מהותיים להסתרת המעשה. בעקבות התלונה של משרד הבריאות במשטרה, נפתחה חקירה סמויה ביחידת ההונאה במחוז ירושלים. לאחר ביצוע מגוון פעולות חקירה, אתמול הפכה החקירה המשטרתית לגלויה.

אתמול נחקרו באזהרה ביחידת הונאה של מחוז ירושלים שתי החשודות וכן מספר מנהלים של חברות תוכנה גדולות במשק. בסיום החקירה, העובדת נשלחה למעצר בית ותנאים מגבילים נוספים. כמו כן היועצת הובאה היום לבימ״ש ומעצרה הוארך עד למחר (27.10). החקירה נמשכת.

תגובת משרד הבריאות: "במסגרת בדיקה שנעשתה במשרד על התנהלות בשנים האחרונות, התגלה חשד, לכאורה, למעשים פליליים. הפרטים הועברו למשטרת ישראל. הבדיקה הפנימית נעשתה במסגרת פעולותיו השוטפות של המשרד להבטחת התנהלות תקינה. משרד הבריאות מסייע ומשתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק ככל שנדרש".



0 תגובות