נתקלים בקושי להחזיר את הבקבוקים החייבים בפיקדון? | שטח כלכלי

פנחס בן זיו No Comments on נתקלים בקושי להחזיר את הבקבוקים החייבים בפיקדון? | שטח כלכלי

חוק הפיקדון לקבוקי שתיה: היום בתוכנית 'שטח כלכלי' בהגשת צבי טסלר עלתה אחת המאזינות והתלונה על קשיים להחזיר את הבקבוקים ולקבל תמורתם את דמי הפיקדון. בתגובה התראיין סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה, אלעד עמיחי, הממונה על חוק הפיקדון שהבהיר: "כל חנות שמוכרת בקבוקי משקה – חייב על פי חוק לקבל בחזרה את הבקבוקים ולשלם את דמי הפיקדון. מי שלא עושה כך עובר על החוק"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק החזרת בקבוקים מחייב אותנו למחזר את הבקבוקים אבל בפועל לא ניתן לקבל את דמי הפיקדון, הסופרים אינם מקבלים את הבקבוקים, מיעוט מכונות שניתן בהם לקבל את דמי הפיקדון בתמורה לבקבוקים, בשל תקלות בברקודים, בשל תקלות אחרות במכשיר, אין מי שייתן מענה על התקלות השונות. "מתוך 30 בקבוקים שמחזירים לא ניתן להחזיר 10 בקבוקים, זה כסף שמצטבר ללחם וחלב" נכתב במספר פניות שהגיעו למערכת.

היום בתוכנית 'שטח כלכלי' התייחס המגיש צבי טסלר לסוגיה כאשר אחת המאזינות, הגב' רחל תושבת אלעד, עלתה לשידור והביעה את המצוקה: "כל מספר שבועות מצטברים אלינו כמות נכבדת של בקבוקים ואנחנו רוצים לקבל את ההחזרים. באלעד יש שני רשתות גדולות ובהם המכונה להחזרת הבקבוקים היא מאחורי הסניף, לא תמיד הן עובדות ואין כל כך עם מי לדבר. לפחות שליש מהבקבוקים לא נקלטים במערכת".

בתגובה לדבריה עלה לשידור אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה, הממונה על חוק הפיקדון, שהסביר: "כל חנות שמוכרת בקבוקי משקה – חייב על פי חוק לקבל בחזרה את הבקבוקים ולשלם את דמי הפיקדון. מי שלא עושה כך עובר על החוק. יש כאלו שניצלו את המצב הקשה עקב המלחמה כי הודענו שלא נאכוף את החוק הזה למשך חודש. אבל גם התקופה הזו הסתיימה".

האזינו



0 תגובות